Tikriausiai visi esate matę senovinius vandens simbolizavimo būdus – kai braižomos intervalais nuo kranto atitolusios linijos, primenančios bangas:
Daniel Huffman suorganizavo virtualius pristatymus, kaip daryti žemėlapius. Tarp krūvos įdomių video buvo ir Sarah Bell (ESRI) pristatymas, kaip braižyti tokius „bangų“ efektus Adobe Iliustratoriuje. Žiūrėjau žiūrėjau, ir, nors labai gražu, viskas labai jau sudėtingai atrodo. Jau nekalbant apie tai, kad apdorojimas vyksta jau po to, kai žemėlapio vektorinė informacija sukurta iš geografinių duomenų. Tai reiškia, kad jei norėsime sukurti kitos vietos žemėlapį su tokiais pačiais vandens efektais, tai viską reikės daryti iš naujo.
Norėjau pabandyti, ar galima tokius pačius vandens kranto efektus gauti QGIS’e nenaudojant sudėtingų algoritmų, nekuriant papildomų sluoksnių ir pan. Ir, po trumpos diskusijos su kitais QGIS žinovais, buvo rastas gan elegantiškas sprendimas. QGIS turi puikią galimybę vaizduoti ne tik pirminę (tikrą) objekto geometriją, bet ir modifikuotą geometriją. T.y. imama geometrija iš šaltinio, tada ji apdorojama (Python’o išraiška) ir tada gauta geometrija naudojama simbolizavimui (ar etikečių braižymui). Taip pat simbolį galima kurti iš kelių sluoksnių, reiškią tą pačią pradinę geometriją galime keisti kelis kartus gaudami kelias skirtingas braižomas geometrijas.
Taigi QGIS’e imame ežerų sluoksnį, paliekame „standartinį“ vandens poligono simbolizavimą, o virš jo sukuriame papildomą „Geometrijos generatoriaus sluoksnį“, kuriame nurodome buffer veiksmą su neigiamu atstumu:
Šios modifikuotos geometrijos simbolizavime nurodome, kad užpildymas būtų permatomas, o linijos spalvą parenkame tarkim tokią, kokia yra vandens kontūro spalva (na arba pagal skonį).
Tokių sluoksnių sukuriame (ir sudedame vieną ant kito) tiek, kiek norime. Ir prašom, per kelias minutes gauname štai taip atrodančius vandens poligonus:
Viskas. Tokį stilių galite įsirašyti į dažnai naudojamų stilių sąrašą ir per sekundę parinkti kituose savo projektuose.